Genel, Pazarlama, Tasarım

Bi’ Şeyin Merkezi Olmak… Mesela Modanın

Tasarım yapma düşüncesi ilk insanın var olduğundan beri süregelen bir süreçtir. İlk insan öncelikle ihtiyaç ürünlerini şekillendirmiş ve çeşitlendirmiştir. Bu süreç çağlar boyu, ürünlere gerek fonksiyonel, gerekse görsel zenginlik katarak günümüze kadar devam etmiştir.  Yani tasarlamak, merak, değişiklik isteği ve farklılık oluşturma ilk insandan bugüne kadar biz insanların doğasında mevcut
Genel, Marka, Pazarlama

Markanızı Tescil Etmezseniz Ne Olur?

Hiçbir şey olmaz. Her sabah yine dükkanınızı açabilir, müşterilerinize verdiğiniz hizmeti vermeye devam edebilir, şu an yaptığınız ne varsa aynen yapmaya devam edebilirsiniz. Teknik olarak markanızı tescil ettirmeye hiç ihtiyaç yoktur. Ancak, ürettiğimiz ya da sattığınız mal ya da hizmeti diğerlerinden farklı bir hale getirmek yani tüketiciniz tarafından ayırt edilmek
Tasarım

Yeni Bir Tasarım Yaptım, Ne Yapmalıyım?

Sınai mülkiyet anlamında tasarımların en temel dayanağı olan görsel yenilikler hayatımızın tüm alanlarında karşımıza çıkmakta. Bir otomobil dizaynından konfeksiyon ürününün görünümüne, bir ayakkabı tasarımından bir çanta dizaynına, mutfak eşyasından tıbbi aletlere kadar hemen hemen her sektörde görsel yenilikler yapılır. Pazarlama açısından bakıldığında da ürünlerin tasarımı ve görsel özellikleri, ürünün satın
Genel, Pazarlama

Dünyanın En Çetrefilli Telif Davası Sonunda Çözüldü

Müzik tarihinin en çetrefilli telif hakkı tartışmalarından ‘Bitter Sweet Symphony’ çözüldü İngiliz The Verve grubunun solisti Richard Ashcroft, ‘müzik tarihinin en çetrefilli telif hakkı tartışmalarından birine’ neden olan ‘Bitter Sweet Symphony’ şarkısının haklarını 22 yıl sonra Rolling Stones’tan aldı. Konuyla ilgili duyuru bizzat Richard Ashcroft’tan geldi. İngiliz sanatçı Ivor Novello

Facebook

LinkedId