Marka, Pazarlama

Karadır Dem’i İlan Verdirir..

Geçen hafta bazı gazetelerde enteresan bir ilan yayınlandı. İlanda bir çay türünün ilgili logo ile yayınlanabilmesi için gerekli olan şartlardan ve bu logonun da Türkiye’de tescille koruma altında olduğundan bahsediliyordu. Tam da Çaykur’un çay fiyatlarına 25 Haziran’dan sonra yeniden zam yaptığı haberlerinin basında yer almasından kısa süre sonra verilen bu
Genel, Marka, Patent, Pazarlama, Tasarım

Değişimi Seçmek

“Türler içinde hayatta kalmayı başaranlar ne en güçlülerdir, ne  de en zeki olanlar. Hayatta kalanlar, değişime en iyi şekilde ayak uyduranlardır.” Darwin. Darwin’in  yukarıdaki sözüyle başlamak ve değişimin önemini vurgulamakta fayda görüyorum. Türkiye’nin yakın geçmişindeki ticari değişimini görmek açısından son 50 – 60 yıl  içersinde şirketlerin misyonlarında ve politikalarındaki meydana
Patent, Pazarlama

Mesela Bir Patent Borsamız Olsa?

Aşağıda yer alan tabloda Türk Patent Kurumu’nun oluşturulup göreve başladığı 1995 yılından itibaren Türkiye’de yapılan başvuruların dağılımını görebilirsiniz. Kaynak: Türk Patent Enstitüsü web sitesi.   Hayır bu sefer bizde 20.000 Japonya’da, ABD’de, Kore’de yüzbinlerce; son birkaç yıldır da Çin’de milyonla ifade edilen sayılarla başvuru yapılıyor yazısı değil okuyacağınız. Daha önce
Genel, Pazarlama, Tasarım

Bi’ Şeyin Merkezi Olmak… Mesela Modanın

Tasarım yapma düşüncesi ilk insanın var olduğundan beri süregelen bir süreçtir. İlk insan öncelikle ihtiyaç ürünlerini şekillendirmiş ve çeşitlendirmiştir. Bu süreç çağlar boyu, ürünlere gerek fonksiyonel, gerekse görsel zenginlik katarak günümüze kadar devam etmiştir.  Yani tasarlamak, merak, değişiklik isteği ve farklılık oluşturma ilk insandan bugüne kadar biz insanların doğasında mevcut

Facebook

LinkedId